EL SANATLARI TEKNOLOJİSİ ALANININ TANIMI VE AMACI
El Sanatları Teknolojisi Alanı; El Dokuma, Dekoratif El Sanatları ve Dekoratif Ev Tekstiline ait yeterliliklerini kazandırmaya yönelik eğitim ve öğretimin yapıldığı alandır.
El Sanatları Teknolojisi Çerçeve Programı'nda;
1. El Dokuma
2. Dekoratif El Sanatları
3. Dekoratif Ev Tekstili dallarını içermektedir.
Bu dallar isimlendirilirken yaygın ve örgün mesleki eğitim kurumlarında uygulanan alan dal yapısı ile Mesleki Yeterlilik Kurumu tarafından yayımlanan ulusal meslek standartları ve ulusal mesleki yeterlilikler dikkate alınmıştır.
Alanın Tanımı
El Sanatları Alanı; El Dokuma, Dekoratif El Sanatları ve Dekoratif Ev Tekstili dallarına ait bilgi, beceri, tutum ve iş alışkanlıklarına sahip meslek elemanlarının yetiştirilmesine yönelik eğitimin verildiği bir alandır.
Zihinsel yetersizliği / otizmi olan öğrenciler için ise eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak El Dokuma, Dekoratif El Sanatları ve Dekoratif Ev Tekstili dallarının yeterliliklerine sahip meslek elemanı yetiştirilmesinin öngörüldüğü alan olarak tanımlanmıştır.
Alanın Amacı
Bu alanda zihinsel yetersizliği / otizmi olan bireylere; Dekoratif El Sanatları dalına ait yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.
DEKORATİF EL SANATLARI DALI TANIMI VE AMACI
Tanımı
Dekoratif el sanatları üreticisinin yaptığı; hazır kalıpla dolgu oyuncak imalatçısı, ebru uygulayıcısı, tığ örgücüsü, şiş örgücüsü, bitkisel örgücüsü, keçeden ürün hazırlayıcı, prototip ürün hazırlayıcı, takı yapımcısı, ev aksesuarı hazırlayıcısı, abajur üreticisi bilgi, beceri, tutum ve iş alışkanlıklarına sahip meslek elemanının yetiştirilmesine yönelik eğitim verilen daldır.
Zihinsel yetersizliği/ otizmi olan öğrencilerin eğitim performansları, ilgi, ihtiyaç, yetenek ve bireysel farklılıkları dikkate alınarak Dekoratif El Sanatları dalının yeterliliklerine sahip meslek elamanı yetiştirilmesinin öngörüldüğü dal olarak tanımlanmıştır.
Amacı
Bu dalda zihinsel yetersizliği / otizmi olan bireylere; makrome örgücüsü, tığ örgücülüğü, şiş örgücülüğü, bitki örgücülüğü, davul derisinden ürün hazırlayıcı, keçeden ürün hazırlayıcı, prototip ürün hazırlayıcı, takı yapımcısı yeterliliklerinin kazandırılması amaçlanmaktadır.